Data Hedefleme


about

İnternetde firmanızın reklamını yayınlamak istediğinizde, reklamcılık anlayışı; rastgele kullanıcılara rastgele reklamların gösterilmesi üzerinedir.
Programatik reklam teknolojisine sahip değilseniz eğer yapabileceğiniz en iyi şey; ürün ve hizmetlerinize ilgi gösterecek kullanıcıları alakalı sayfaları hedefleyerek yakalayabilmekti. Bu da reklam stratejisinin “Nerede reklam çıkmalıyız?” sorusu üzerine kurulmasına neden olmuştur.
Ancak, rastgele kullanıcılara, rastgele reklamların gösterildiği dönem programatik reklam teknolojileri ile hayatımıza giren data hedefleme teknolojisi sayesinde sona erdi.
Programatik reklam teknolojisinin sunduğu en önemli çözümlerden birisi olan (Audiences) Datalar sayesinde. DMP Şirketleri tarafından oluşturulmuş dataları hedefleyerek, sadece ürün ve hizmetlerinize ihtiyacı olan internet kullanıcılarını hedeflemiş ve çok daha yüksek geri dönüş almış olursunuz.


Data hedefleme teknolojisi nasıl çalışır, nedir?


Kullanıcıların internet ortamındaki faaliyetleri çok sayıda araştırma şirketi tarafından analiz edilir. Buna DMP “data management platform” denilir. Bu sayede kullanıcıların ihtiyaçlarının ne olduğu hakkında fikir sahibi olunur. Aynı hizmeti arayan kullanıcılardan Aradıkları hizmetin adını taşıyan bir data oluşturulur. Örneğin: Tatile çıkmak isteyen, plaj havlusu satın almış olan, Evini yenilmek isteyen, Mutfağını yenilemek isteyen, yemek pişirme meraklısı, çocuğuna okul arayan veliler, bebek bakım ürünü sipariş eden kullanıcılar, elbise almak isteyen, aksesuar almış, sedan arabası olan, SUV almak isteyen, sık seyahat eden, Hilton’da konaklamış, Güzellik salonunu ziyaret etmiş, avukat, sağlık personeli, mimar, iç mimar, üniversite öğrencisi, üniversite sınavına hazırlanan vb. meslek, satın almış, alma aşamasında olan, ilgi alanı, ziyaretçi olmak gibi on binlerce farklı data bulunmaktadır.

Bunlara 1. Ve 3. Parti datalar denilmektedir. Eğer Google’ın Programatik reklam teknolojisi DoubleClick Bid Manager kullanmaktaysanız 1. Ve 3. Parti datalara erişebilmenizin yanı sıra ayrıca Google’ın Bid Manager datalarına da ulaşabilmektesiniz demektir. BidManager Dataları da Benzer binlerce kategoride hazırlanmış ancak 1. Ve 3. Parti datalara kıyasla çok daha uygun maliyette olabilmektedir.
1. ve 3. Parti datalar ile Bid Manager dataları Her sektörden, her ihtiyaçtan yüz binlerce kategoriyi ve milyonlarca kullanıcıyı kapsamaktadır.
DoubleClick, Adform ve bu gibi programatik reklam teknolojileri sayesinde DMP şirketleri tarafından oluşturulmuş datalar reklam verenlerin hizmetine sunulmuş olur. Böylelikle reklam verenlerin reklamları, ürün ve hizmetlerini arayan kullanıcılara gösterilir.
Programatik reklamcılık ile hayatımıza giren “Data Hedefleme” çözümü sayesinde reklam stratejileri değişmiş “Nerede reklam çıkmalıyız?” sorusu yerine “Kimlere Reklam Çıkmalıyız” sorusu üzerine kurulmasını sağlamıştır.
Toparlayacak olursak; reklam alanları ve stratejilerine olan bakış açımız, programatik ve data hedefleme teknolojileri sayesinde internet kullanıcıları açısından “rahatsız eden” olmaktan çıkarak, uyum sağlayan ve hayatımızı kolaylaştıran konuma, Reklam verenler açısından ise “pahalı ve şansa dayalı” olmaktan çıkarak programlanmış şekilde ürün ve hizmetlerini arayan kullanıcılara ulaşabileceği en kolay ve ekonomik metoda dönüşmüştür.