• Nedir? – Online içerikler, etkileme gücünü kanıtladıkça markalar zengin ve orijinal içeriklere daha fazla önem veriyor. Bu durum birçok alanda yeni çözümler ortaya çıkarıyor. Reklam dünyasının yeni yıldızlarından biri olan native reklamlar tam da bunun bir sonucu. Bir sitede veya uygulamada sunulan içeriğin arasına yerleştirilen reklamlar, markaların reklam faaliyetlerine değer katıyor. Tam anlamıyla bir tanım yapmak gerekirse; native reklamlar; bulunduğu ortama uyum sağlayan, daha az reklam gibi gözüken, bilgilendirici veya eğlendirici içeriklerle kullanıcıların dikkatini çekerek, markanızı hedef kitlenizle buluşturma sanatı. Sanat diyoruz çünkü zahmetli ama dönüşümü yüksek olan bir reklam türü.
  • Neden Önemlidir? – Her dönemin popüler olan bir arketipi vardır.  Bugünün dünyasının arketipi ise ‘’Kaşif’’. Bu sebeple kullanıcılar reklamlardan sadece bir ürün/hizmet tanıtımı beklemiyor. Karşılarına çıkan reklamın kendilerine nasıl bir deneyim ve heyecan yaşatacağına odaklanıyorlar. Bu yüzden içerik, bugünün pazarlama faaliyetlerinin en önemli konusu. Native reklamlar ise bu ihtiyaçları karşılama konusunda oldukça başarılı. IAB’nin Native reklam raporu bu durumun ispatı niteliğinde. Ajansların %81’i, markaların %78’i native reklamların tüketiciye değer kattığını düşünüyor. Yayıncıların %62’si, markaların %41’i ve ajansların %34’ü native reklam kullanıyor. Native reklamlar banner reklamlara kıyasla %18 daha fazla satın alma eğilimi yaratıyor.
  • İçerik Pazarlaması ve Native Reklamların Farkı
    • İçerik Pazarlaması; Ücretsizdir ve kendi sitenizde yayınlayabilirsiniz.
    • Native Reklamlar; Ücretlidir ve birçok farklı web sitesinde ve platformda yayınlayabilirsiniz.
  • Native Reklam Türleri
    • Haber Kaynağı: Sponsorlu yayınlarda, içeriklerde ve haber kaynağı alanında reklamınızın gösterilmesi.
    • Arama Motoru Reklamları
    • Öneri Widget’ları: Genlede haber içeriklerinin altında bulunan ve kullanıcıları benzeri içeriklere ve marka içeriklerine yönlendiren alanlar.
    • Advertorial: Site içeriğine uyacak şekilde hazırlanan ve yayınlanan (örn. bir haber şeklinde) reklamlardır.
    • Öne Çıkarılmış Sıralama: İlan sitelerinde kullanıcıların aramalarında ilanınızın öne çıkartılmasıdır.
  • Native Reklam Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
    • Hedef kitleyi ve başarı kriterlerinizi belirleyin
    • Kanal stratejisini geliştirin
    • Kitlenize uygun, değer yaratacak bir içerik oluşturun
    • Test edin
    • Alacağınız sonuca göre taktik ve strateji geliştirin

Tavsiye Edilen Yazılar

Henüz yorum yapılmamış, sesinizi aşağıya ekleyin!


Bir Yorum Ekle

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir