• Nedir? – Google, Yandex, Yahoo, Bing gibi arama motorlarındaki arama sonuç listesindeen üstteki 3 sonuçtur. Bu sonuçların solunda “Reklam” ifadesi bulunur.
  • Neden önemlidir? Arama sonuçlarında ilk sırada görünmenin en önemli kazancı, sağladığınız ürünleri/hizmetleri aratanların, başka bir deyişle satın alma niyetlisi olanların karşısında en önde çıkmaktır. 1 dakika içerisinde sadece Google’da 3,8 milyar arama yapılıyor (We Are Social 2019 Raporu).  Bu veri ışığında arama motorları için dünyanın en işlek caddeleri dememiz pek de yanlış olmaz. Reklamlarınızla, bu caddelerde yer almalı ve hedef kitlenizle buluşmanızı kolaylaştırmalısınız.
  • Başarı nasıl ölçülür? Bir arama motoru reklamının başarısını ölçmenin ve değerlendirmenin birden fazla metriği vardır. Bu yaptığınız iş ve reklam verme amacınıza göre değişiklik gösterebilir. Fakat genel bir ölçümleme ve değerlendirme için önemli görülen metrikler şunlardır;
    • Performans için;
      • Gösterim sayısı
      • Tıklama sayısı
      • Tıklama Oranı
      • Mutlak Gösterim Oranı: Arama motoru reklamlarında ilk reklam olarak gösterilen reklamlarınızın oranıdır.
      • En Yüksek Gösterim Oranı: Arama motoru reklamlarında, organik arama sonuçlarının üzerinde herhangi bir noktada reklamlarınızın aldığı konumu gösteren orandır.
      • Ortalama Tıklama Başına Maliyet
      • Hemen çıkma oranı
    • Dönüşüm için;
      • Dönüşüm: Kullanıcıların, internet sitenizde veya mobil uygulamanızda gerçekleştirmesini istediğiniz ana aksiyondur. Bu bir form doldurma da olabilir, ürününüzün/hizmetinizin satın alınması işlemi de olabilir.  
      • Dönüşüm Maliyeti: Gerçekleştirdiğiniz reklam faaliyeti sonucunda, elde ettiğiniz her bir dönüşüm için ne kadar harcama yaptığınızı gösterir.  Örnek: 120 TL’lik bir harcama yaptınız ve bu harcamaya karşılık olarak 40 adet satış gerçekleştirdiniz. Bu reklam faaliyeti sonunda 1 satış işlemi için 120/40=3 TL’Lik bir reklam maliyeti oluşmuştur.
      • Satış / Maliyet Oranı: E-Ticaret siteleri için; tüm dönüşüm değerlerinizin toplamının, reklam kampanyası ile elde ettiğiniz etkileşim sonucunda oluşan maliyete bölünmesi ile ortaya çıkar. Bu değere ‘’Maliyet Başına Dönüşüm Değeri’’ denir. E-Ticaret sitelerinde dönüşüm direkt olarak satış hedeflendiği için bu değeri hesaplamak daha kolaydır.
  • Arama Motoru Reklam Türleri:
    • Arama Ağı Reklamları: Arama motorlarında gerçekleştirdiğiniz aramalarda, arama sonuçlarının en üst kısmında karşınıza çıkan reklamlardır. Arama yapmış olduğunuz anahtar kelimeleri esas alarak karşınıza çıkar.
    • Görüntülü Reklamlar: Arama sonuçlarınızla ilgili olarak web sitelerinde çıkan reklamlardır.
    • Alışveriş Reklamları: Arama yapılan ürün ile ilgili fiyatları ve siteleri arama sonuçlarının üstünde gösteren reklamdır. Google, Türkiye’de alışveriş reklamları hizmetini şu anda vermemektedir.
    • Uygulama Reklamları: Mobil uygulamalarda çıkan reklamlardır.
    • Navigasyon Uygulaması Reklamları: Arama motorlarının harita/ navigasyon uygulamalarında konum bazlı verilen reklamlardır. Genelde kısıtlı bir coğrafi alana hizmet veren veya çok fazla satış noktası olan markalar için uygun bir modeldir.

Tavsiye Edilen Yazılar

Henüz yorum yapılmamış, sesinizi aşağıya ekleyin!


Bir Yorum Ekle

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir