Nedir? – Online platformlar üzerinde kullanıcıların karşısına bir banner ile çıkmanızı sağlayan görüntülü reklamlardır.

 Neden önemlidir? – Online dünyanın yarattığı büyük fırsatlar ekranları markalar için birer billboard alanına dönüştürmekte. Bu durum bir internet kullanıcısının gün içerisinde yüzlerce display reklamla karşılaşmasına neden oluyor. Bu kadar yoğun bir şekilde müşterilerinizle temas edebileceğiniz bir alanda her zaman, iyi hazırlanmış içeriklerle müşterilerinizin karşısına çıkmalısınız. Bu sizin marka bilinirliğinizi arttıracak ve satışa yönlendirme faaliyetlerinizi daha verimli hale getirecektir.

Başarı Nasıl Ölçülür? – Display reklamınızın başarısını ölçmenizin ilk adımı, reklamınızın görülebilirliğidir. Reklamınız, gerçekten hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığını ölçümlemeniz gerekir. Daha sonra kullanıcı etkileşimlerini, reklamınızın tıklanma oranını ve dönüşüme olan katkısını tespit etmelisiniz. Başarılı bir display reklam, vermek istediği mesajı net bir şekilde aktarırken aynı zamanda ilgi uyandırmalıdır. Tasarımlarınızı hazırlarken bunlara dikkat etmelisiniz. Ölçüm için önemli metrikler;

  • Gösterim sayısı
  • Görünür (Viewable) gösterim sayısı: Kullanıcının, kullandığı cihazda baktığı aktif ekrana çıkan reklamın gösterim sayısı. Dijital reklamcılığı dünya çapında düzenleyen sektörel kuruluşlar olan IAB, 3MS (Making Measurement Make Sense) ve MRC (Media Rating Council) tarafından desteklenen endüstri standardı aşağıdaki kriterleri kapsıyor:
    • Piksel: Reklam görselinin toplam kapladığı alanın, en az %50’sinin aktif olan pencerede yer alması
    • Zaman: Display reklamların kesintisiz en az 1 saniye; video reklamlarının kesintisiz 2 saniye süre ile yayınlanması.
      Ayrıca tüm gösterimlerin sahtecilikten arındırılmış olması ön koşuluyla, piksel ve zaman kriterine uymayan gösterimlerde tıklama kaydedilmişse bu gösterimler görünür reklam olarak sayılıyor. Mobil için bu kavram “tap” veya “dokunma” olarak kabul görüyor. Günümüzde kullanılan reklam teknolojileri görünürlüğü bu standartlara göre ölçer ve raporlar.
    • Tıklama sayısı ve oranı
    • Etkileşim sayısı ve oranı
    • Dönüşüm sayısı ve oranı
    • Gösterim, tıklama ve dönüşüm maliyetleri
  • Display Reklamlar Alt Türleri
    • Standart Banner: Web sitelerinde yer alan ve belirli ölçülere sahip olan, nispeten sınırlı animasyon ve dosya kapasitesine sahip görüntülü reklamlardır.
    • Rich Media: Reklamınızı görenleri reklamlarınızla etkileşime geçmeye teşvik eden, video ve ses ile zenginleştirilebilen reklamlardır. Rich media reklamlarınızla, örneğin, kullanıcılara reklam alanında oyunlar oynatabilir, onları harita ile satış noktalarınıza çekebilir veya sosyal medyada post girmelerini sağlayabilirsiniz. Reklamınızla etkileşimleri arttıkça size olan ilgileri de büyüyecektir. Yalnız her rich media reklamlarda sunacağınız özelliklerin yayın yapacağınız mecralarda desteklendiğinden emin olmalısınız. Her mecra aynı altyapıda olmadığından rich media kreatiflerle ilerlemek için ya tüm mecralarla uyumlu reklam sunucularıyla çalışmalı ya da mecralarla yapılan özel anlaşmalarla ilerlemelisiniz.

Tavsiye Edilen Yazılar

Henüz yorum yapılmamış, sesinizi aşağıya ekleyin!


Bir Yorum Ekle

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir