• Nedir? – Teknolojik gelişmeler ve ilerleme sadece bilgisayar ekranlarında gerçekleşmiyor. TV ekranları da büyük bir hızla gelişmeye devam ediyor. Eskiden çalışması için tepesine vurulan kutular, bugün duvarlara asılır hale geldi. Bununla birlikte kullanım şekli de değişmeye başladı. Artık TV’ler de online! Bu da dijital reklamcılık için yeni fırsatların doğmasına olanak sağladı. Akıllı TV’ler sayesinde sadece hedef kitlenize reklam gösterip onları kumandaları veya diğer cihazları üzerinden anlık etkileşime geçmeye teşvik edebilirsiniz.
  • Neden önemlidir? – TV izleyicilerinin, dikkatlerinin kolayca dağılabildiği reklam kuşaklarını çekici kılmak oldukça zor bir iş. Reklam zamanı; tüketiciler için farklı bir programa, diziye göz gezdirmenin, zap yapmanın bir fırsatı olarak görülüyor. Peki izleyicileri, programların, dizilerin, TV kanallarının ana gelir kapısı olan reklamlarla nasıl buluşturmanız gerekiyor? Programatik reklam teknolojisi, TV reklamlarında da yerini almaya başladı. İzleyicilerin dijital ayak izini takip ederek konum, demografi, zaman gibi analizleri gerçekleştiriyor ve reklamlarınızı hedef kitlenizle otomatik olarak buluşturuyor. Bu sayede, prime time için harcadığınız büyük bütçeler, yerini, doğru zamanda, hedefe giden ve anında etkileşim alabileceğiniz reklam yatırımlarına bırakıyor. Ayrıca, sunduğu veri toplama, anket ve oylama yapma olasılıkları da reklam etkinliği ölçümleme konusunda yeni boyutlar ortaya çıkartıyor.  Ürününüze/hizmetinize gerçekten ilgi gösteren kitleye program içerisinde reklam gösterme fırsatı sunan programatik reklamcılık, yayın yapılan her saniyeyi sizin için bir fırsata dönüştürüyor. İlgi çekici kreatiflerinizle programatik reklam teknolojisinin gücünü TV ile birleştirme fırsatını kaçırmayın!
  • Programatik TV Reklam Türleri:
    • Bant Reklamlar: Yayın esnasında altta veya L şeklinde çıkan yazılı/görsel reklamlardır. TV kumandasıyla etkileşime geçilerek kullanıcı marka sayfasına yönlendirilebilir veya doğrudan TV ekranında dönüşüm yaratması sağlanabilir.
    • Video Reklamlar: TV reklam kuşağına entegre olarak sadece hedeflenen izleyicilere gösterilen video reklamlardır. Bu çok yeni ve gelişmekte olan bir teknolojidir. Önümüzdeki dönemde ülkemizde yaygınlaşması beklenmektedir.

Tavsiye Edilen Yazılar

Henüz yorum yapılmamış, sesinizi aşağıya ekleyin!


Bir Yorum Ekle

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir